Thursday, May 1, 2008

Bastır! Indiaaa :)


bugün itibarıyla kişisel bollywood sezonumu açmış bulunmaktayım. artık elimden bir uçan bi kaçan kurtulur. emule'ye fazla mesai yaptırmaya başladım bile. bu sabah gelen bi filmle başlıyım dedim: chak de! india.
gayet iyiydi. bildiğiniz gaz spor filmlerindendi ama bollywood için hiper-kalite. aklınıza gelebilecek her türlü bollywood saçmalığı var ya hani, onlar yoktu, öyle diyim. hindistan'ın dünya hokey şampiyonası'na katılacak kadınlar hokey takımının -shahrukh khan tarafından- neredeyse sıfırdan başlanarak çalıştırılması ve sonunda -spoiler olacak ama- dünya şampiyonu olmasının öyküsü. tabii ki bu sonuç takımdan beklenmiyor ama holivud yapınca oluyo da bolivud yapınca olmaz mı? give them a break, yane. (mütamadiyen savunma psikolojisi)

vasat bolly filmlerinden beklenemeyen bi şekilde konuya odaklı gittik. muhtelif ruh hallerinin ve davranışların altında yatan sebepler de gayet iyi açıklanmıştı. konumuz her ne kadar bu hatun kişilerin "çalıştırılması" olsa da üzerinde durulan meselelerin kadın-erkek eşitliği mücadelesi, takım ruhunun geliştirlmesi ve dolayısıyla hindistan'ın "milli" bütünlüğünün sağlanması olması hoştu. (milli bütünlük olayı epey gözümüze sokuluyor aslında: her eyaletten gelen hatunlar geçmişte birbirlerine karşı oynamışlar; kendi eyaletinden ya da sosyal sınıfından olanlarla birbiriyle takılıyolar. bazıları birbirleriyle anlaşamıyor bile, ortak dil yok!) her zamanki jest, mimik ve triplerini sergileyen şahruk da b igüzel hizaya getiriyo bu tipleri. son ana kadar "lan yenilcekler mi acaba?!" diye izletiyor kendini insana bu film. (ama tabii siz bu hissi yaşamicaksınız çünkü sonunu söyledim. ahı ahı ahı! :p ) tabii hatunların birbirlerine kıl olmalarından daha da önemlisi, ülkedeki müslüman-hindu çekişmesinin sebep olduğu kabir khan'ın hayatının karartılması mevzusu da önemli. adam hindistan diye kendini paralasın, millet kalkıp bizi pakistan'a sattın desin. (şu filmlerdeki hindistan milliyetçiliği propagandası da beni öldürüyo. hani ihtiyaç var mı yok mu tartışılır..)

ha bu arada, kimse dans edip şarkı söylemedi. hani bu sebepten bollywood filmlerinden tiksinenler müsterih olsunlar :) ama tabii ki filmde müzik var. sukhwinder singh'ciğim bomba "çak dee o çak dee indiyaaa" şarkısını söylemiş, hastası oldum. siz de dinleyin diye alta youtube'dan video koyayım dedim. bi baktım filmden sonra bu şarkıya klip çekmişler ve şahruk'a blayback yaptırmışlar. "hay ben sizi napıyım!" dedirtti tabii.. son anda böyle bi saçmalık beklemiyodum.. (e ama haksız mıyım? herif zaten filmin başrolünde! bırakın da klipte de sukhwinder'i görelim. adamın neye benzediğini öğrenmek için iki saat foto aratmak zorunda kalmıyım.) ama olsun, şarkı güzel işte, klibe katlanılabilir:

10 comments:

gaykedi said...

peki hint mutfağıyla aran nasıl cien... hiç denedin mi? ben bayılırım da... bizim damak tadımıza çok yakın, türk mutfağıyla bol acılı meksika mutfağının çiftleşmişi gibi, oh miss :p

özgün said...

yok canım yaa... daha oralara gelemedim bile :) düşün halimi!

özgün said...

ya ben de hint yimee yimek istiyoruuuuuummm! bana şöyle hesaplı bi yer tavsiye etsen filan? *kırpışan gözler*

gaykedi said...

acı ve baharat sevmiyorsan hiç bulaşma derim, evet mi, hayır mı? son kararın mı? emin misin? :p

özgün said...

acı pek yiyemem, çok az acı olabilir ama.
baharatta ise şimdilik sorun yok. ne bielyim yani "çok baharat" bir nedir? :p
ya sen bırak soru sormayı da sadede gel :p elbet bi gün yicem o yemekleri. neden şimdi olmasın? :) (ama yerken biri elimden tutsa olur valla. tırstım şimdi)

gaykedi said...

iyi o zaman benden günah gitti, fiyatları uçuk değildir "burayı"
tavsiye ederim, aslında nakhar ve ben yanında eşlik etmek isterdik, bu lezzet yolculuğunda ama, bir başka zaman, belki bir başka ülkenin mutfağında olur :p

özgün said...

güzel bi yere benziyo, çok saol. elbet bir gün gidiciim.. (uçuk olmayan fiyat olayı da ilginç tabii..)
nakhar ve sen hint yemeği sevmiyo musunuz bu arada?

gaykedi said...

nakharda yer ama, benim acıyla ve değişik yemeklerle aram daha iyidir, eğer bu bir yemek teklifiyse, davet eden öder :p

özgün said...

hmmm hım hım hım :) hehehe!
tamam be! bu bir davettir! ama önce iddaa'dan filan para kazanmayı beklemeliyim :) zamanı bilahare bildireyim en iyisi =)

gaykedi said...

yok ya daha neler, üç kişi en fazla tpolam 100 lira, hatta çok aç değilsek ve 1-2 kadeh içki almazsak 50 liraya bile çıkarız :p



"Hayatımızdaki en önemli olaylar biz orada yokken olur."
- Salman Rushdie