Saturday, March 1, 2008

halit başbakan olsun



şu üçlüden de en çok khaled'i seviyorum. (ayrıca abdülkadir'i tanımıyorum ama hastasıyım.) kendisi dünyanın en neşeli insanı galiba. hepimiz şirin olsak khaled "neşeli şirin" olurdu.. laa laa la lal la laaa.. her şarkı söyleyişinde neşeli olabilir mi bi insan yaa? ve şarkılar neşe saçmazken özellikle. o kaşları da hep kalkık. halit hepimizin arkadaşı ol!!!
halit'i cezayir'in başbakanı yapmak herhalde anarşizmin bi adım ötesi olurdu. diğer devletlerde de şarkıcılar olsun böyle.. kültürler farklı olsun, diller farklı olsun, şarkılar farklı olsun, ama her yerde millet gülsün oynasın böyle. mükemmel olurdu..! hüzünlü tipler gitsin kuzeyde takılsın mesela; çok istiyolarsa. oralarda "beybi coyn mii in deeet" felan söylesinler, o da güzel. ben buralarda kalıp göbek atarım :)
bu arada, göbek atcaz, tamam da, bizim başbakanımız kim olsun? (anket açıyım böyle)

bir diğer şarkısı, en sevdiğim sanırım :) (lise diyor da.. gerisini çözemedim)


aslında bütün şarkılarını koymak isterdim de.. neyse..

beyrut'tayken "biraz arapça müzik dinleyelim" diye tesadüfen almıştık "sahra" kasetini.. allahallaaaahhhh!!!!! aylarca susmadı evde. kardeşimle beraber salonda bunu kasetçalara takıp saatlerce sehpanın etrafında döndüğümüzü hatırlıyorum. sanırım iki hafta kadar sonra annem "yeter artık kusucam bu adam yüzünden! bi daha sesini duymak istemiyorum! parçalarım kasetinizi!" diye çığırarak mutfaktan koşup gelmişti. kendisini sakinleştirip kasedimizi çıkarmıştık. bir iki gün içinde de babam bana walkmenini verdi.. müziğim bağımsızlaştı. ne mesudum. ne anlatıyorum ki ben?
o zaman o albümü içmiştim zaten. sonra yıllarca dinleyemedim mide bulantısından. ama bir iki senedir kaldığım yerden devam ediyorum. ne mesudum. bu yazının anlam ve önemini biri bana açıklasın piliiiiz.

4 comments:

Lollius said...

haydi eller havaya diyorum ben de, çok çılgın valla :P ay patladım evde beee!! okuyorum okuyorum kafam almıyo, sabahladım yine, altı buçukta yattım, poofff. ya bi de bu şarkıda ne diyo allasen? hani kıvrak mıvrak da ne diyo yani :D

Goddess Artemis said...

Ben de rai müziğinden bir iki örnek vereyim de, ortamın neşesini canlı tutalım:

Cumartesi Neşesi'ne Katkı

Cuma Neşesit

özgün said...

saol valla. rai önemlidir :))
ama ben biraz tutucuyum galiba rai konusunda. khaled'den başkasını pek dinleyemem. hele raşit bey'den bayaa bi kaçarım, sesine katlanamıyorum çünkü :p (ve biliyorum, bu konuda yalnızım, çünkü herkes hastası bu adamın.)
fanatik bi şekilde khaled'in rainin kralı olduğunu düşünüyorum :))

Anonymous said...

"Demek bu şarkıyı bu adamlar söylüyormuş" dedim ama o ilk video'daki anonim bir Arap hiti mi, yoksa bu grubun şarkısı mı?

"Neşeli şirin" :-)) Yaratıcı benzetmeleri seviyorum. (Bu arada bu cümlenin İngilizce'sini söylesem nedense kulağa daha komik geleceğini farkettim bir an için: I love original similes..) (Bu arada: "yaratıcı" ve "benzetme" kelimeleri için sözlüğe baktım. Çok İngilizce biliyormuş gibi davranmış olmayayım. :-) )

Him gibi ya da daha bir sürü örnek gibi prodüktörlerin para kazanma projeleri olarak kullanılan, ticari, ruhsuz, radikal tavırdan yoksun ya da sadece görsel bir resimden ibaret olan, zümresine uygun bir düşünce yapısına, tavrına bile sahip olamayıp eline elektro gitarı alıp utanmadan isimlerini "rock/metal" başlığı altında zikreden gruplar haricinde gerçekten kasvetli havasında derin ve samimi hisler barındıran kuzeyli kültüre de saygılarımı sunarım bu arada.. :-)



"Hayatımızdaki en önemli olaylar biz orada yokken olur."
- Salman Rushdie