Saturday, February 23, 2008

( "milliyetin ilmi mahiyeti" )

"İnsan terbiyece müşterek bulunmadığı bir cemiyet içinde yaşarsa bedbaht olur. Son zamandaki tecrübelerimiz bize gösterdi ki, mefkure şeniyetten doğmuşsa mucizeler göstermeye kadirdir. Fakat, şeniyetten doğmıyan bir mefkure de, sahibi için son derecede mühliktir. Çünkü, bu hal daima fikirlerle hislerin ruh içinde çarpışmasını mucip olur. Böyle bir hal insanı, intihara, teverrüme, tecennüne kadar sevkedebilir. Halbuki şaniyetten doğan bir mefkure, hasta ruhlara şifa, bozuk sinirlere metanet verir."

Ziya Gökalp - Küçük Mecmua, sayı: 28 - 25.12.1923


pısss ilmi mahiyet.. milletim bende tam tersi etki yarattı. napcaz şimdi?

2 comments:

Anonymous said...

where is smth in english? :-P
uff...
i have to watch persepolis-

ah, the trilogy of cocteau is for u, oz!

the blood of a poet, orpheus and the testament.

cool.


crazy lalo
kiss my favourite cinephila!

JE Androcoen said...

mesajını kısman erken görmüşüm. bir takım nedenler yüzünden yazamıyordum, daha doğrusu varlığını unutmaya yüz tutmuştum blogumun. okuyan biri olduğunu da düşünmemiştim açıkçası. bu akşam todd haynes'ın safe'ini izledikten sonra tekrar bir şeyler yazma şevkini bulabildim kendimde.

takip ettiğin için teşekkürler. senin blogunda okunacak çok daha fazla şey var açıkçası.



"Hayatımızdaki en önemli olaylar biz orada yokken olur."
- Salman Rushdie